ZPĚT

Itálie - Oleggio, Arona

(19. - 21.2.2011)

Oleggio je město s asi 12,5 tisíci obyvateli vzdálené 57 km severozápadně od Milána a 16 km od letiště Miláno Malpensa. Město leží v provincii Novara.

Arona je město s téměř 15 tisíci obyvateli vzdálené 21 km severně od města Oleggio. Leží na pobřeží jezera Lago Maggiore.

Původně měla naše asijská cesta začít odletem z Prahy do Milána a odtud se spol. Saudi Arabian Airlines do Rijádu. A v Rijádu jsme měli strávit téměř 24 hodin v letištní hale na navazující let do Kuala Lumpur. Jenomže společnost Saudi Arabian Airlines pořád měnila své lety, takže jsme nakonec museli být dvě noci v Itálii ve městě Oleggio a potom jsme z Milána letěli do Říma a odtud do Rijádu. Ale mělo to i svojí výhodu, protože jsme tím pádem nemuseli být 24 hodin v Rijádu na letišti.

Nevýhodou bylo, že jsme si museli nechat vystavit vízum do Saúdské Arábie, protože jsme měli být původně 24 hodin letišti. Nevím proč, když jsme stejně nemohli vyjít ven z haly. O vízum se nejdříve zažádá přes internetové stránky Enjaz Information Technology (anglicky) – poté odkaz Apply for a visa to enter the Kingdom of Saudi embassy abroad by individuals. Za vízum se platí 10 USD a při vyzvednutí ještě 14 USD v hotovosti.

Den první:

Z Prahy jsme odletěli v 14:54 v Airbusu A319-100 (reg. D-AILH) spol. Lufthansa a v Miláně na letišti Malpensa jsme přistáli přesně po hodině letu v 15:54. Cena letenky pro jednu osobu byla včetně poplatků 1687 Kč. Před halou jsme chvíli počkali na hotelové taxi, které nás odvezlo do hotelu AER*** v městě Oleggio, kde jsme byli ubytovaní. Cesta z letiště do hotelu trvala 15 minut. Taxi je v ceně za ubytování. Cena za jednu noc včetně snídaně byla 29,50 EUR (735 Kč). Pokoje hotelu byly klasicky vybaveny, takže nechyběla televize, lednice s minibarem (placený) a klimatizace. Jedinou nevýhodou hotelu byla chodba, na které byly dlaždice, takže když někdo přijel na hotel ve večerních hodinách a projel se s kufrem přes celou chodbu, tak se to rozléhalo po celém hotelu.

Po ubytování jsme se zašli podívat do města. Nejbližší supermarkety (Penny Market a Billa) jsou vzdáleny od hotelu asi 15 minut chůze. A nejbližší cukrárna 10 minut chůze. Dva kopečky zmrzliny tady stojí 1,90 EUR.

Den druhý:

Druhý den jsme měli volný, takže se nabízely dvě možnosti na výlety. První možností byla cesta do Milána a druhou cesta k nedalekému jezeru Lago Maggiore. Vzhledem k počasí, které slibovalo déšť, jsme se rozhodli pro cestu k jezeru Lago Maggiore. Jezero se rozprostírá u města Arona, kam se dá z Oleggia jet vlakem. Na recepci jsme se zeptali na cestu k nádraží a mohli jsme vyrazit. Nádraží je od hotelu vzdálené asi 20 minut chůze. Kdybych měl cestu stručně popsat, tak je to od hotelu doprava po silnici až ke kruhovému objezdu, na kruhovém objezdu vpravo (první výjezd z kruhového objezdu) a pořád po hlavní silnici do kopce, na kopci po silnici vpravo, pak první vlevo a hned zase vpravo a pak už dojdete k nádraží. Místní rádi pomohou. Stejně tak jako nám pomohli koupit lístek v automatu na nádraží. Zpáteční jízdenka do Arony stojí 4 EUR a cesta trvá 20 minut. Jak slibovala předpověď počasí, tak se taky stalo, už cestou ve vlaku začala drobně pršet a to vydrželo víceméně po celý den. V Aroně nás tedy přivítala zatažená obloha, déšť a zima. Vlak zpět měl jet až okolo druhé hodiny odpoledne, takže jsme si v klidu prohlédli jezero i město. Naposled jsme zvážili cestu do Milána, protože odtud jezdí vlaky, ale vzhledem k počasí z toho sešlo úplně. Na nádraží v bufetu jsme si ještě dali pizzu s nápojem za 3,20 EUR a pak už jsme se vrátili zpět do Oleggia.

Den třetí:

Ráno po snídani jsme opět hotelovým taxi odjeli na letiště Miláno – Malpensa. Z Milána jsme odletěli v 11:37 Airbusem A320-200 (reg. EI-IKU) spol. Alitalia a v Římě na letišti Fiumicino jsme přistáli v 12:33. Z Říma jsme dále pokračovali navazujícím letem spol. Saudi Arabian Airlines do Rijádu a z Rijádu do Kuala Lumpur. Cena zpáteční letenky včetně všech poplatků byla z Milána do Kuala Lumpur 10591 Kč. Kufry nám v Miláně odbavili až do Kuala Lumpur, takže jsme na letišti v Římě prošli přes pasovou kontrolu (aniž bychom opustili tranzitní prostor pro cestující) k nástupní bráně (Gate), kde jsme si vyzvedli palubní vstupenku na let Řím – Rijád. Na let Rijád – Kuala Lumpur jsme palubní vstupenku dostali na letišti v Rijádu.

Pokračování cesty v dalším cestopise – Kuala Lumpur II.

Více fotografií naleznete v galerii